San Francisco en Alcatraz - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Tessa - WaarBenJij.nu San Francisco en Alcatraz - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Tessa - WaarBenJij.nu

San Francisco en Alcatraz

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

05 Mei 2017 | Verenigde Staten, San Francisco

Weer een reisje waarop ik nogal wat dingen zal bekijken. En aangezien ik het grootste deel in mijn eentje reis wil ik weer een soort dagboekje bijhouden. En aangezien er om gevraagd werd zal ik dit ook online doen voor de geïnteresseerden.

Afgelopen donderdag ben ik vanuit Dusseldorf vertrokken naar San Francisco. Had net mn plekje in het vliegtuig gevonden toen er ineens al "boarding compleet" omgeroepen werd. Iedereen keek nogal verbaasd (maar blij) om zich heen, het vliegtuig was namelijk maar voor ong een kwart gevuld. Iedereen kon dus lekker languit zitten/liggen.
Onderweg 2 films en wat series gekeken. Nog mooi zicht gehad op het Tetongebergte en Salt Lake (City kon ik niet zien).
Uiteindelijk was ik rond 20.30u bij t hostel. Erg mooi en schoon hostel, ruim opgezet en met heerlijke (brede) bedden. Ik was doodop (Nederlandse tijd 5.30u), maar om meteen in t juiste ritme te komen even naar de Ferry Building en Bay Bridge gelopen voor wat nachtfoto's. Om 22.30 na zo'n 25u wakker te zijn geweest mn bed ingedoken.

Vanochtend stond de wekker weer, want Alcatraz stond op t programma. Toch toepasselijk zo op bevrijdingsdag. Eerst nog even 3 kwartier naar de juiste pier lopen. Onderweg was het grijs en de toppen van de gebouwen waren nog in de wolken gehuld. Maar in San Francisco kan het weer zo omslaan en tegen de tijd dat ik bij de pier was scheen het zonnetje en was de lucht blauw.
Alcatraz was indrukwekkend en met behulp van de audiotour die ingesproken is door oud-gevangenen en bewakers komt het echt tot leven. Zeker een aanrader mocht je San Fran ooit bezoeken.
Rond het middaguur was ik weer terug op het vasteland. Verder gelopen richting Fishermans Warf en lekkere fish and chips als lunch gehad. Pier 39 ben ik een klein stukje opgelopen maar ook net zo snel weer omgedraaid. Wat een ontiegelijk drukke en toeristische attractie is dat zeg. Wel vanaf een andere (hele rustige) pier nog even naar de zeeleeuwen gekeken die bij pier 39 liggen.

Vervolgens toch maar de beroemde/beruchte heuvels beklommen. Via het turnpoint van de Cable Car (waar ze met de hand op een houten draaischijf weer omgedraaid worden). Daar eventjes gekeken en me verbaasd over de lange rij toeristen. Vervolgens verder omhoog tot Lombard street, dat slingerende stuk ervan in ieder geval. Daar opgestapt op de Cable car, gewoon omdat dat er ook bij hoort (en stiekem omdat ik al helemaal klaar was met klimmen).
Daarna nog even een dutje gedaan en vervolgens met Talitha afgesproken voor het eten. We zitten hier met onze hostels dichter bij elkaar dan dat we in Arnhem wonen (denk dat het zo'n 200m is).

Dat waren alweer de eerste 2 dagen van de reis, en het is zowaar gelukt alles kort en bondig op te schrijven. Nu nog volhouden!

  • 06 Mei 2017 - 09:06

    Jose Batist:

    Jeetje Tessa, je bent een petekind van me, maar dat lijkt er niet op als je schrijft 25 uur wakker geweest te zijn. Zowel oma Kouwenhoven als mijn persoontje sliepen in het vliegruig voordat die de lucht in was.
    Maar je hebt een leuk stukje geschreven, houdt vol, want het is altijd gezellig iets van je te horen, veel plezier en doe voorzichtig, liefs Jose

  • 06 Mei 2017 - 16:58

    Talitha:

    Super leuk!! Ben benieuwd om de rest te lezen, deel waar ik bij ben en vooral het deel waar ik niet bij ben!! Tot straks!! Het is toch een beetje vreemd om dit te zeggen aan de andere kant vd wereld ;)!

  • 06 Mei 2017 - 21:53

    Ria:

    Hoi Tessa, het is weer leuk om je verslagen te (gaan) lezen. We leven helemaal met je mee en het lijkt wel of we daar bij je zijn. Ga weer lekker genieten, denk niet aan ons, veel plezier en we kijken nu al uit naar je volgende bericht. Groetjes Theo en Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 05 Sept. 2012
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 15960

Voorgaande reizen:

04 Mei 2017 - 21 Mei 2017

Zuidwest USA, mei 2017

07 November 2014 - 14 Januari 2015

Nieuw Zeeland '14-'15

10 September 2012 - 06 Oktober 2012

Rondreis Canada-USA

Landen bezocht: