Scheidende wegen van zowel Talitha als tent - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Tessa - WaarBenJij.nu Scheidende wegen van zowel Talitha als tent - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Tessa - WaarBenJij.nu

Scheidende wegen van zowel Talitha als tent

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

11 Mei 2017 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

Maandag stond de trip van Las Vegas naar Grand Canyon NP gepland.

Eerst afscheid moeten nemen van ons fantastische stulpje op de topfloor Paris.
Nog even wat dollars weggegokt op de vroege morgen, omdat dat ook weer een beleving op zich is. In het casino heb je toch geen daglicht of klok, en er is sfeer en verlichting die doet vermoeden dat het avond is.
Daarna nog naar het Bellagio aangezien dat enige vd grote casino's was die we nog niet bekeken hadden.

Vervolgens even ontbeten bij de Ihop en als ANWB-lid gratis kaarten opgehaald bij de AAA, en door richting de Hoover Dam. Daar zijn we overheen gereden en vanaf een uitzichtpunt bekeken. Door naar Kingman voor nog wat Walmart inkopen. Had de tent die ik online (in de aanbieding) gereserveerd had daar af laten leveren.

Eerste tankbeurt in Williams gehad, toch lekker als je een halve tank vol kan gooien voor zo'n €20.
Rond half 7 bij GC aangekomen en meteen een America the Beautifull pas gekocht. Hiermee kan ik alle Nationale parken bezoeken. Gemeld bij de campground en meteen door naar Mather point voor de zonsondergang die om 19.22u was. Wat een ontzettend groot gat is dat. Je kunt een hoop foto's gezien hebben, maar in t echt ziet t er toch anders uit. Prachtige zonsondergang mogen aanschouwen waardoor je alle verschillende kleuren die de canyon rijk is goed kon zien.

Daarna naar de campground om in t donker de tent op te zetten. Het lijkt een prima tentje.
Mn thermokleding aangedaan en ook mn extra fleecedekentje gepakt. Uiteindelijk is het volgens mij zo rond de 4gr geweest maar het was goed te doen.
Talitha heeft in de auto geslapen. Stoel kon mooi plat.

Om 4.30u mn kop ff buiten de tent gestoken om te kijken of het helder was (vanwege zonsopkomst om 5.30), dit was niet zo, dus maar weer terug in de slaapzak gekropen. Later hoorde ik het ook nog regenen, dus goede keuze geweest.
Uiteindelijk rond uurtje of 7 opgestaan, het zonnetje leek te gaan schijnen. Illusie was al snel in rook op gegaan en het begon te regenen. Uitgebreid ontbeten en geslenterd in de supermarkt/giftshop en toen toch maar in de shuttlebus richting Hermits Rest. Hopende dat als we daar zouden aankomen het opgeklaard zou zijn. Het ging echter al snel sneeuwen en veranderde in een heuze sneeuwstorm. Konden ook geen hand voor ogen zien, alles was wit.
Op aanraden van de buschauffeur op de eindhalte een warme chocomelk gedronken en aangezien t nog steeds prut was maar weer terug met de bus. Vervolgens paar uurtjes in een lodge/eethal doorgebracht tot we weer een beetje zon zagen. Toen weer snel naar buiten en nog een prachtig stuk van de rimwalk gelopen. Onderweg nog wat wildlife in de vorm mule deer gezien en leuke foto's kunnen maken bij de afgrond.
Aangezien de wolken wel telkens terug kwamen was het uitzicht elke keer weer een verassing en als je een foto wilde maken moest je snel zijn, voor je het wist zat het weer dicht.

Toen het weer dichttrok snel pizzatje gegeten om vervolgens naar Hopi point te gaan voor de zonsondergang. We konden wel de canyon in kijken, maar helaas bleef het bewolkt en dus geen mooie zonsondergang.

Terug bij de tent bleek die de sneeuwstorm niet overleefd te hebben. Er was een tentstok geknakt waardoor de tent nog maar half overeind stond. Hierdoor lag de binnentent ook deels bloot en ik denk dat de sneeuw die op t dak lag allemaal naar binnen is gestroomd. Stond een aardige plas water in en alles wat op de grond lag was doorweekt. Mn slaapzak was gelukkig nog droog maar mn lakenzak en extra fleecedekentje waren ook nat.

Toen dus maar samen in de auto. Erg beroerd geslapen en het was koud, aangezien ik het met heel wat laagjes minder moest doen.
Dat de auto bij aankomst 35F (1,6gr C) aangaf beloofde dan ook al niet veel goeds.

Vandaag afscheid genomen van Talitha, die gaat richting het zonnige en warme Tuscon en ik zit inmiddels in Page. Ook aardig stuk warmer, al tik ik dit momenteel zittend in de auto schuilend voor een buitje.

Ik heb vanochtend via het oosten de Grand Canyon verlaten en onderweg nog wat uitzichtpunten bekeken. Het was erg bewolkt en koud (4,5gr), maar de canyon was wel zichtbaar.
In Page eerst naar de Walmart gegaan met mn kapotte tent en die gelukkig om kunnen ruilen met een nieuwe, ben benieuwd of deze het langer volhoud. Vervolgens plekje op de camping gevonden waar ik ook nog eens 10% korting kreeg met mn ANWB lidmaatschap.
Vandaag ook voor het eerst hier zelf wat te eten gemaakt en ook mn ontbijt voor morgen is gekocht. Ga maar weer even op rantsoen ;)
Zo heerlijk douchen en dan op tijd slapen, heb wat in te halen en morgen wordt ik om 8u verwacht voor een tour.

Het is weer een lang verhaal geworden, maar heb dan ook weer van alles gedaan.

• 12 Mei 2017 - 09:03

Talitha:

Haha, al 3 walmarts :p!! Enne bah, toch nog wat regen vandaag?! Dat is minder!! Hoop morgen beter weer voor je!!! Hier was t vandaag ruim 30graden maar droge hitte dus prima te doen :)!! Enne 'wordt ik'?? Iets beter je best doen op je blogs he ;)!!! Hoop dat je goed geslapen hebt! Ciao!

• 12 Mei 2017 - 17:05

Tessa:

De regen was de dag dat ik aankwam, eergister dus alweer. En dat terwijl ze paar jaar maar 6 inch krijgen, en het meeste in jun/juli/aug. Verder alleen maar zonnetje en heerlijke temperaturen. En ik heb weer heeerlijk geslapen.