Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Tessa - WaarBenJij.nu Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Tessa - WaarBenJij.nu

Page

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

12 Mei 2017 | Verenigde Staten, Page

Donderdag eindelijk het weer waar ik op gehoopt had. Heerlijk geslapen en wakker geworden van de vogeltjes. Buiten de tent een stralend blauwe lucht en de tent nog helemaal in de schaduw, heerlijk.

Na het ontbijt een paar km gereden naar de start van de Lower Antelope Canyon tour. Dit is een slot canyon die alleen met een gids bezocht mag worden. Deze is het best te doen in de ochtend vanwege de lichtval. Prachtige tour waar je zeker niet te dik of claustrofobisch voor moet zijn, het is soms echt smal. Erg mooie vormen en kleuren, en met een beetje fantasie zie je er allerlei dingen in. Zo hebben we een adelaarshoofd gezien, "lady in the wind" en sta ik op de foto met een "chiefs head".
In 2013 heeft de canyon door een flashflood tot de top toe volgestaan met water, en dat is lastig voor te stellen als je er zo doorheen loopt aangezien het echt heel diep is.

Tegen half 11 was ik weer op de camping en heb geprobeerd even rustig aan te doen en een boekje te lezen. Tegen 1en toch maar weer op pad om de Glen Canyon Dam te bezoeken. Ik kon mee met de tour van half 2, en aangezien we alleen bovenop de dam konden blijven omdat de lift in onderhoud was was het half price. Dat ik op het heetst van de dag besloot een grote betonnen plaat te bezoeken was misschien niet het meest handige, maar het was zeker interessant.

Van het fooien geven snap ik duidelijk nog niet alles. Bij de Antelope Canyon gaf iedereen netjes een fooi, bij de dam deed niemand dat. Misschien iets te maken met wie de tours organiseren, ik heb geen idee.

Daarna beter gelukt te niksen op de camping met een boekje en chili con carne als avondmaal gehad.
Zo de boel weer inpakken en dan richting Monument Valley waar ik overnacht. Voorlopig verwacht ik eigenlijk geen Wi-Fi te hebben, dus geen idee wanneer de volgende update zal zijn.

• 12 Mei 2017 - 19:11

Wim Smits:

Weer heel leuk om zo je dagelijkse ervaringen van allerlei aard - met mee- en tegenvallers - te lezen.
    Zijn we er toch een beetje bij en met de ge-appte foto's samen genieten we mee ! Perfect meisje !
    Groeten en kus van Pap.

• 12 Mei 2017 - 19:30

Talitha:

Klinkt goed. En haha vd fooi, no worries joh. Gewoon doen als t goed voelt ;)! Have fun!!!!!! X