San Fran, Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Tessa - WaarBenJij.nu San Fran, Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Tessa - WaarBenJij.nu

San Fran, Las Vegas

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

09 Mei 2017 | Verenigde Staten, Las Vegas

Ik heb weer van alles gezien en gedaan, en het idee dat ik hier al weken ben. Van oude trams, de Golden Gate Bridge, top-locaties in Vegas tot het niet winnen van een fortuin en mn telefoon vergeten.

Maar eerst nog een halve dag San Francisco. Samen met Talitha met de F-train (een tram/trolley uit de jaren 40) naar Fishermans Warf. Officieel kost het $2,25 en is je kaartje 90min geldig. Maar dit boeit die chauffeurs echt niet. Wat je er ook in gooit je krijgt een kaartje, en die scheuren ze op minstens 3u geldigheid.
Gelopen naar de cablecar turn en daar nog even verbaasd over de hoeveelheid toeristen die een uur in de rij staan terwijl je een halte verder zo instapt.
Vervolgens verder richting The Golden Bridge gelopen en een fiets gehuurd (de brug was namelijk nog best ver). Onderweg natuurlijk veels teveel foto's gemaakt en de brug tot halverwege gefietst. Dit alles in een heerlijk zonnetje.
Nog even gemeet met een nichtje van Talitha die daar studeert en op tiid naar het vliegveld gegaan. Helaas had de vlucht vertraging vanwege de wind in Las Vegas. Hierdoor 1,5u later aangekomen. Snel door naar de auto, heerlijk langs de rij gelopen met mn online ingevulde skip-the-counter en meteen naar de garage om een leuke auto uit te zoeken. Werden daar aangehouden door een vrouwtje die ons meldde dat we een gratis upgrade kregen naar een fullsize (midsize was op). Dus nu zit ik met een bak van een auto voorzien met alle gemakken.

De eerste avond zaten we in Downtown Las Vegas, het Plaza hotel. Zodra je het hotel uitstapte zat je aan het begin van Freemont street, de "oude" strip. Daar waren rond 11en, was kapot maar moesten natuurlijk nog wel ff de straat op. Hele leuke sfeer en weer een hoop rare mensen gezien. Nog even ons avondeten gegeten in de vorm van een pizzapunt en een corn dog en een drankje gedaan (slush puppy met wat extra's).
Heerlijk geslapen.

Volgende ochtend eerst wezen shoppen in de Walmart en vervolgens naar Gold and Silver Pawn gereden (bekend van de tv-serie Pawn Stars). Uiteraard, afgezien van foto's en een kartonnen bord, geen van de bekende gezichten gezien.
Daarna over de strip naar ons volgende hotel, Paris Las Vegas. Midden op de strip, tegenover de Bellagio-fonteinen. Ik ging even naar de wc en Talitha inchecken. Gezegd dat we daar waren om mijn verjaardag te vieren (sure) en of we een beetje leuke kamer konden krijgen. Zonder bijbetalen konden we tot de 12e, maar met een kleine toelage kon die ons op de bovenste (32e) verdieping in vernieuwde kamers met uitzicht op de fonteinen plaatsen. Ze kon natuurlijk niet met me overleggen maar wat ben ik blij dat ze toegestemd heeft. Ontzettend toffe kamer met een fantastisch uitzicht!
2 fonteinshows vanaf de kamer gekeken en toen wezen lopen over de Strip. Zo ongeveer elk hotel/casino bezocht en Talitha heeft overal een dollar gegokt. Helaas geen jackpot gewonnen.
Zitten pareltjes bij, alles is ool belachelijk chique, maar het voelt niet alsof je er niet hoort, want ee loopt allerlei gepeupel rond. Zo hebben we op een middag/avond een hele wereldreis gemaakt van Parijs naar Venetië en New York.
Savonds hadden we kaarten voor de Blue Man Group in het Luxor. Was echt fantastisch en superhilarisch. We zaten in de poncho-zone op de 3e rij, maar gelukkig niet nat geworden.

Inmiddels zitten we in Grand Canyon NP, maar daarover de volgende keer meer.

• 09 Mei 2017 - 19:50

Jose Batist:

Jeetje Tessa, wat ben jij aan het genieten! Ik ben nog net niet jaloers, maar scheelt niet veel, ik zou zeggen, blijf genieten en blijf voorzichtig! Lieve groeten Jose

• 09 Mei 2017 - 19:57

Trudie:

Hoi Tess, wat klinkt het allemaal weer ontzettend leuk, gezellig, fantastisch en indrukwekkend. Wij zijn natuurlijk benieuwd naar die veels teveel foto's. Nog veel plezier en doe Talitha de groetjes en ook een fijne voortzetting van haar reis, kus van mama.

• 09 Mei 2017 - 21:01

Wim:

Ja, als je zoveel doet, lijkt het of je al heel lang bezig bent en toch gaan de dagen snel voorbij. Dat blijft een fenomeen waar ook Einstein nog geen formule voor kon vinden. Maar goed besteden en van genieten is in ieder geval een goed gebruik van de tijd.
    Zo, na het filosofische gedeelte nog een gewone vraag: Ben je al weer vergeten dat je je telefoon was vergeten. Dat stond tenminste in de eerste zin van je blog......... ?
    Die foto van de Grand Canyon is toch geweldig geworden; nu nog wachten op de zonsONDERgang zeker.
    Veel succes nog in Natural Bridges, Capitol Reef en Zion/Bryce. We lezen het wel weer.
    Groeten en kus, Pap

• 09 Mei 2017 - 22:34

Tessa:

Ohja. Ik was in t Venetian naar de wc gegaan en moest mn telefoon ergens kwijt, dus die op t plankje gelegd en nog bewust dat ik m niet moest vergeten. 10min later kom ik er dus achter dat ik m vergeten ben. Dus ik terug, weg. Naar de bewaking, en gelukkig was die daar afgeleverd. Was even een stressmomentje.

• 09 Mei 2017 - 22:34

Tessa:

• 12 Mei 2017 - 08:58

Talitha:

Haha, nice! Ook voor mijn blog, waar ik aan begonnen was in de shuttlehus haha! Ik twijfelde al, eerst walmart of eerst de pawnshop, haha. Ga snel de volgende lezen!