Monument Valley bij zonsonder- en opgang - Reisverslag uit Mexican Hat, Verenigde Staten van Tessa - WaarBenJij.nu Monument Valley bij zonsonder- en opgang - Reisverslag uit Mexican Hat, Verenigde Staten van Tessa - WaarBenJij.nu

Monument Valley bij zonsonder- en opgang

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

13 Mei 2017 | Verenigde Staten, Mexican Hat

Nou, blijkbaar heb je ook midden in Monument Valley Wi-Fi...

Vrijdag eerst nog even langs Horseshoee bend gegaan. Tis een kleine wandeling in de hitte en je wordt bij de start dan ook gewaarschuwd en geacht water en goed schoeisel mee te nemen. Erg mooi en ook erg druk.

Tegen 4en (het is hier een uur later) aangekomen in Monument Valley. De flinke entree van $20 (is tot 4p hetzelfde) betaald en me gemeld bij de camping. Ik kreeg een kaartje mee en mocht een plekje uitzoeken. Mooi plekje vooraan gevonden vanwaar ik de zonsonder- en opgang prima kan zien. En ik lig nog bijna vlak ook :p.

Paar keer heen en weer gelopen met mn spullen en in flinke wind de tent opgezet.
Had eerst gedacht de Valley Loop met een tour te doen, maar hij leek ook wel goed met eigen vervoer te rijden.
Om 17.45 mee begonnen, dan zou ik mooi voor de zonsondergang de 2u durende route gedaan kunnen hebben.
Zaten wat lastige stukjes bij, maar zolang je het rustig aan deed, goed keek en heel de weg gebruikte was het zeker goed te doen.
Toch leuk dat off roaden (al was t wel een road, maar van de verhuur maatschappij mag dit niet, sstttt).

Onderweg prachtige uitzichtpunten gezien.
Terug bij de tent lekker op mn stoeltje mn eten gegeten terwijl ik van de ondergaande zon op de mittens en buttes genoot.

Het waait constant en best flink en aangezien we in de woestijn zitten is alles bedekt met heel fijn zand. Dus alles zit onder, en daar helpt het maas van de tent niks tegen, dus ook heel de tent ligt vol met zand.
Vannacht heeft het een paar uur heel erg hard gewaait en ik twijfelde of de tent het wel ging houden (mede gezien t feit dat de vorige het begaf in de sneeuwbui). Uiteraard wist ik dit vantevoren dus had mn scheerlijnen goed strak gezet en gelukkig heeft die het mooi gehouden. Dat ik om de paar minuten een berg zand over me heen kreeg is weer een ander verhaal, vast niet goed voor de longen.

Vanaf half 6 genoten van een prachtige zonsopgang, en dat vanuit de luxe van mn tent en slaapzak, ideaal.
Nadat de zon op was dus maar opgestaan en de tent ingepakt nu het nog niet zo hard waaide en naar het naastgelegen hotel gegaan voor een heerlijk ontbijt.

Nu nog ff snel douchen (komende campgrounds hebben geen douche) en dan weer op pad.

  • 14 Mei 2017 - 02:13

    Talitha:

    Klinkt weer goed! Maar wist het al een klein beetje natuurlijk ;)!

  • 14 Mei 2017 - 21:51

    Peter Olsthoorn:

    Hè hallo na de tip van je ouders je blog weer gelezen. Tof verslag en leuk om te lezen. Maar met mijn claustrofobie maar goed dat ik er niet bij was, ha ha ha. Zal als Marjolein terug is uit Schotland (ze haalt Saskia op die klaar is met eerste jaar) ook deze tip/blog doorgeven. Veel plezier verder.

  • 15 Mei 2017 - 14:04

    Ria Leijten:

    Hoi Tessa. Wat leuk om al jouw verhalen te lezen. Wij zijn 2 jaar geleden daar ook geweest. ( zo'n beetje dezelfde route) Ik krijg alweer helemaal heimwee. Geniet ervan !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 05 Sept. 2012
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 15966

Voorgaande reizen:

04 Mei 2017 - 21 Mei 2017

Zuidwest USA, mei 2017

07 November 2014 - 14 Januari 2015

Nieuw Zeeland '14-'15

10 September 2012 - 06 Oktober 2012

Rondreis Canada-USA

Landen bezocht: