Regen en rust - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Tessa - WaarBenJij.nu Regen en rust - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Tessa - WaarBenJij.nu

Regen en rust

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

18 November 2014 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Weer even een update nu ik nog gratis internet heb. Zondagavond nog Free Willy gekeken met een groep duitsers, er was zowaar een meisje die de film nog nooit gezien had (zelfs nog nooit van gehoord)!
Maandag van Whitianga naar Rotorua gereisd. Op het programma stond onder andere Cathedral Cove. Daar ben ik nog wel heen gereden en door het vroege tijdstip en het wat slechtere weer was het lekker rustig. Ik had het strand op een gegeven moment zelfs voor mezelf! Het was denk ik ook eb (of in ieder geval laag water) want kon door de cove lopen zonder natte voeten te krijgen. Op de terugweg terug naar boven begon het te regenen en het heeft tot ergens in de nacht niet meer opgehouden. De rest van het wandelprogramma maar geskipped en in de auto blijven zitten naar Rotorua. Bij aankomst niks van de omgeving gezien aangezien het zo slecht weer was, wel de pufjes rook uit de putten gezien en de stank is niet te negeren. Dacht dus lekker vroeg mijn hostel te hebben, jammer dat ik eerst voor 2 volle hostels stond. Uiteindelijk een ideaal hostel gevonden en toevallig kwam ik daar Marleen tegen waar ik in Nederland online wat contact mee gehad had. Ook nog een nederlands stel Jelle en Jael tegen gekomen en afgesproken de dinsdag met zijn 4en op pad te gaan.

Dinsdag om iets na 9en vertrokken naar Waimangu Vulcanic Valley, de wat minder commerciële versie van Wai-O-Tapu. Was superwandeling en allemaal mooi om te zien. Al moet ik zeggen dat het in vergelijking met Yellowstone wel erg sumier was. De wandeling zou 3u zijn maar aangezien wij lekker rustig aan gedaan hebben en veel foto's gemaakt deden we er bijna 4u over.
Vervolgens nog doorgereden naar Kerosene creek. Een creek die een temperatuur van zo’n 35gr heeft. En niet onbelangrijk, gratis. Kleine afslag van de SH5 gepakt en nog 2 km op een slakkengang over een gigantische gatenweg. Water was inderdaad heerlijk en daar nog een tijdje gezeten.
Waren op tijd weer terug, ik heb even een wasje gedraaid en kon het zelfs buiten te drogen hangen, ik hoop alleen dat die zwavellucht er niet in trekt. Het drukke programma van de afgelopen week heeft er mentaal een beetje in gehakt, dus nu even wat rustiger aan doen. Filmpje gekeken (Trance, lastige film).Ben gisteravond ook niet meer naar het Tamaki village geweest. Misschien dat ik dat later deze reis nog doe. Heb de tour naar White Island voor de donderdag geboekt, dus heb vandaag (woensdag) heel de dag om van Rotorua naar Whakatane te komen. Moet zo nog even kijken wat ik onderweg wil doen. Denk ergens een stukje wandelen.

  • 18 November 2014 - 23:35

    Manon:

    Ik snap wel dat je even een stapje terug moet doen, wat een moordend programma! Wel super toffe avonturen beleef je! Kijk goed om je heen en geniet van t moment!

  • 19 November 2014 - 03:19

    Talitha:

    Hey!! Vond de stand daar wel meevallen haha. Tamaki village doen! Gaaf! Goede manier om de cultuur te leren kennen...wel bij droog weer....byna allemaal buiten! Leuk om te lezen, wel veeeeul korter en minder gedetailleerd dan je vorige blog....goede balans nog ff vinden van fun en entertaining haha! Geniet ervan!!! X

  • 19 November 2014 - 09:15

    Agnes:

    Ha kiwi,

    Mens mens wat een druk programma....hoop wel voor je dat het weer nu een beetje beter wordt! Het is daar toch bijna zomer??? Leuk om steeds ff te lezen wat je uitspookt en wat die aardbeving betreft; dat was volgens mij een zeebeving...de evacuatie van mensen was i.v.m.met een mogelijke tsunami...er is gelukkig niks gebeurd.
    Gisteren het hele sinterklaasgebeuren in orde gemaakt....lekker vroeg klaar dit jaar..(ben nog steeds in rijmstemming) klaar...jaar..Wat een rotklus (dat rijmen bedoel ik) maar het is weer gelukt. Ga je wel missen! Niks geen gemopper dat je niet weet wat je moet kopen haha...nu heb ik oma die het niet weet..pffff..gelukkig hebben we nog even de tijd.
    Wat leuk dat je altijd weer mensen tegenkomt waar je dan samen wat mee gaat doen. Dat maakt het reizen alleen toch minder alleen al zou het niks voor mij zijn. (Verlegen typje haha)
    Geniet lekker verder...ik kijk weer uit naar je volgende verhalen! Groetjes..Agnes

  • 20 November 2014 - 02:54

    Wim Smits:

    Leuk stukje weer Tess. Ook grappig dat je die Marleen tegenkwam. Heb je daar dan verder nog contact mee of plannen mee gemaakt of klikte het niet zo? Hier op Curacao in de villa, die tussen haakjes "toppie " is, hebben we gratis WiFi en je kunt Mam dus ook apps sturen. Af en toe zal ik ook de SKYPE aanzetten ( bij ons 14-17 uur = bij jou 7-11 uur) en kun je evt. met ons spreken. Groetjes en kus, ook van Mam, uit Curacao. Pap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 05 Sept. 2012
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 15965

Voorgaande reizen:

04 Mei 2017 - 21 Mei 2017

Zuidwest USA, mei 2017

07 November 2014 - 14 Januari 2015

Nieuw Zeeland '14-'15

10 September 2012 - 06 Oktober 2012

Rondreis Canada-USA

Landen bezocht: